2011. szeptember 11., vasárnap

Hajra, bőrre csodaszer: a köles

Szülés utáni hajhullás: kisebbik fiam születése után már nem ért meglepetésként a dolog. Hála Istennek, van miből hullajtani, de azért az ember lánya egy idő után megunja a házban mindenütt elterülő hajszálak látványát (derékig érő haj esetén a látvány fokozott). És bár a szoptatási időszak alatti hajhullás hormonális okokra vezethető vissza, mégis elhatároztam, hogy a tőlem tehetőt megteszem annak érdekében, hogy minél hamarabb rendeződjön a dolog - és persze nem olyan módon, hogy abbahagyom a kincset érő szoptatást.

Úgy hallottam, a kölesben minden olyan anyag megtalálható, amire a hajnak szüksége van. Utána olvastam, és kiderült, nem tévedtem, mert az ásványi anyag tartalma magas a többi gabonaféléhez viszonyítva: jelentős mennyiségben tartalmaz foszfort, kalciumot, magnéziumot, szilíciumot és vasat; sőt az ezen anyagok felszívódását elősegítő összetevőket is ideális mennyiségben találhatunk benne. Ja, és az egyetlen gabona, amely lúgos kémhatású!

Egy szuper összefoglaló cikket találtam a kölesről, érdemes elolvasni, a magam részéről ennek hatására elhatároztam, hogy egy 60 napos kölesdiétába kezdek - két hónapon át minden nap megeszem egy csészényi főtt kölest. Na persze nem magában.
Leggyakrabban reggelire szoktam készíteni édesítve, gyümölcsökkel, magvakkal, de persze sósan is kiváló fasírtnak, köretnek, tölteléknek, sőt, ma éppen kölesvajat mixeltem, és kölessel dúsítottam Balázska ebédjét is (7 hónapos), a puffasztott változatát pedig a családból mindenki szereti a reggeli müzliébe szórva, szójatejjel nyakon öntve.
A diéta szeptemberben kezdődött, és gondoltam, talán másoknak is segíthet, ha közkinccsé teszek pár receptet, ami nekem bevált. Szűk két hete eszem tehát minden nap kölest, és mindenképp látványosan alább maradt a hajhullás. Hogy ez csupán a kölesnek köszönhető-e, azt nem állítom biztosan, de hogy rosszabb nem lett tőle, az is biztos.
Receptek hamarosan...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése